Klimatveckan engagerar och som på flera plan visar att hållbarhet håller på att bli en essentiell drivkraft för stora delar av samhället. För att företag och organisationer ska kunna bidra till en smart och hållbar tillväxt för alla är deras förmåga och vilja till hållbarhetsdriven innovation avgörande – det blev extra tydligt på årets Klimatkonferens- Förmågan och viljan att utveckla framgångsrika lösningar som leder oss till ett hållbart samhälle och samtidigt skapar ekonomisk tillväxt, arbetstillfällen och välfärd. Klimatveckan 2017 bidrog till att öka takten i den pågående omställningen och Klimatveckan kan sammanfattas med:

  •  8 dagar.
  • 26 programpunkter.
  • Aktiviteter i alla länets 13 kommuner.
  • Över 100 engagerade organisationer.
  • Många tusen besökare och gratis och öppet för alla.
  • Solmatchen presenterades, läs här >>
  • Klimatpriset 2017 delades ut, läs här >>

Medialt genomslag:

  • Vetenskapsradion Klotet i SR P1 gjorde ett stort inslag, läs här >> som hade fler än 200 000 lyssnare.
  • Jönköpings-Posten hade en artikelserie på temat klimat och miljö som rullande under hela Klimatveckan, du hittar en lista med de flesta artiklarna finns här >>.
  • Klimatveckans webbplats har haft 412 767 besökare det senaste året.
  • Det gick bättre för oss på Twitter i år än jämfört med 2016. I år använde vi oss av två hashtags kopplat till veckan – både #Klimatveckan och #Klimatveckan2017. För båda hashtaggarna tillsammans har vi nått ut till över 200 000 personer. Det innebär omkring 80 000 fler än förra året.

Läs mer om Klimatrådets satsningar på www.klimatradet.se